Rozstrzygnięcie przetargu
nieograniczonego na: „Dostawa
artykułów żywnościowych do Przedszkola Miejskiego Nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi, ul.
R. Krajewskiego 3, 06-100 Pułtusk”
PUŁTUSK, dn. 08.03.2012r.
PM4.271.4/12
Wykonawcy,
którzy brali udział w przetargu
nieograniczonym:
Dostawa artykułów żywnościowych
do
Przedszkola Miejskiego Nr 4
z Oddziałami Integracyjnymi,
ul. R. Krajewskiego 3, 06-100 Pułtusk"
Przedszkole
Miejskie Nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Pułtusku na podstawie art. 92 ust. 1 ustawy z dnia 29
stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r.
Nr 113, poz. 759 z późniejszymi zmianami) informuje o wyniku oceny ofert
złożonych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu
nieograniczonego na dostawę artykułów żywnościowych do Przedszkola Miejskiego
Nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Pułtusku.
1. Wybór najkorzystniejszej oferty:
- za najkorzystniejszą ofertę w Części I uznano ofertę Nr
3 złożoną przez firmę:
HURT I DETAL ART. SPOŻ. ROLNE
Anna
Siekierko
ul. Szpitalna 24
18-200 Wysokie Mazowieckie
oferującą wykonanie przedmiotu zamówienia za cenę ofertową 18814,15 zł brutto.
- za najkorzystniejszą ofertę w Części III uznano ofertę Nr 4 złożoną przez firmę:
„MARKUS”
Marek Rutkowski
ul. Mickiewicza 45/51
06-100 Pułtusk
oferującą wykonanie przedmiotu zamówienia za cenę ofertową 3357,48 zł brutto.
- za najkorzystniejszą ofertę w Części IV uznano ofertę Nr 5 złożoną przez firmę:
P.H.U. ”U Darka”
Wiesława Szczypińska
ul.
Świętojańska 10
06-100 Pułtusk
oferującą wykonanie przedmiotu zamówienia za cenę ofertową 11825,52 zł brutto.
- za najkorzystniejszą ofertę w Części V uznano ofertę Nr 4 złożoną przez firmę:
„MARKUS”
Marek Rutkowski
ul.
Mickiewicza 45/51
06-100 Pułtusk
oferującą wykonanie przedmiotu zamówienia za cenę ofertową 18905,99 zł brutto.
- za najkorzystniejszą ofertę w Części VI uznano ofertę Nr 2 złożoną przez firmę:
Zakład
Piekarniczo-Cukierniczy
„CEZAR”
Cezary Rulkowski
ul.
Szkolna 8
06-430 Sońsk
oferującą wykonanie przedmiotu zamówienia za cenę ofertową 6543,90 zł brutto.
- za najkorzystniejszą ofertę w Części IX uznano ofertę Nr 3 złożoną przez firmę:
HURT I DETAL ART. SPOŻ. ROLNE
Anna Siekierko
ul. Szpitalna 24
18-200 Wysokie
Mazowieckie
oferującą wykonanie przedmiotu zamówienia za cenę ofertową 3591,00 zł brutto.
- za najkorzystniejszą ofertę w Części X uznano ofertę Nr 3 złożoną przez firmę:
HURT I DETAL ART. SPOŻ. ROLNE
Anna Siekierko
ul.
Szpitalna 24
18-200 Wysokie Mazowieckie
oferującą wykonanie przedmiotu zamówienia za cenę ofertową 5225,43 zł brutto.
Uzasadnienie wyboru
Wykonawcy spełniają wszystkie warunki udziału w
postępowaniu, oferty nie podlegają odrzuceniu i uzyskały spośród ważnych ofert
najwyższą ilość punktów przyznawanych na podstawie przyjętego kryterium - cena
o znaczeniu 100 %.
Wykonawcy, którzy złożyli ważne oferty otrzymali w
kryterium oceny ofert następującą ilość punktów:
Nr oferty |
Nazwa wykonawcy |
Liczba punktów w kryterium "Cena 100%" |
Część I |
||
3. |
HURT I DETAL ART. SPOŻ. ROLNE Anna
Siekierko
ul. Szpitalna 24 18-200 Wysokie Mazowieckie |
100pkt |
4. |
„MARKUS” Marek Rutkowski
ul. Mickiewicza 45/51 06-100 Pułtusk
|
92,96pkt |
Część III |
||
4 |
„MARKUS” Marek Rutkowski
ul. Mickiewicza 45/51 06-100Pułtusk
|
100pkt |
1 |
JANEX Sławomir i Elżbieta Wiesiak spółka jawna ul. Wagonowa 11, 02-223 Warszawa |
95,77pkt |
5 |
P.H.U. „U Darka” Wiesława
Szczypińska 06-100 Pułtusk ul. Świętojańska 10 |
86,19pkt |
Część IV |
||
5 |
P.H.U. „U Darka” Wiesława
Szczypińska 06-100 Pułtusk
ul. Świętojańska 10 |
100pkt |
1 |
JANEX Sławomir i Elżbieta Wiesiak spółka jawna ul. Wagonowa 11, 02-223 Warszawa |
79,82pkt |
Część V |
||
4 |
„MARKUS” Marek Rutkowski ul. Mickiewicza 45/51 06-100 Pułtusk
|
100pkt. |
3. |
HURT I DETAL ART. SPOŻ. ROLNE Anna
Siekierko
ul. Szpitalna 24 18-200 Wysokie Mazowieckie |
98,31pkt |
Część VI |
||
1 |
Zakład Piekarniczo-Cukierniczy „CEZAR” Cezary Rulkowski 06-430 Sońsk ul. Szkolna 8 |
100pkt |
Część IX |
||
3. |
HURT I DETAL ART. SPOŻ. ROLNE Anna
Siekierko ul. Szpitalna 24 18-200 Wysokie Mazowieckie |
100pkt |
1 |
JANEX Sławomir i Elżbieta Wiesiak spółka jawna ul. Wagonowa 11 02-223 Warszawa |
71,47pkt |
Część X |
||
3. |
HURT I DETAL ART. SPOŻ. ROLNE Anna
Siekierko ul. Szpitalna 24 18-200 Wysokie Mazowieckie |
100pkt |
2. Informacja o ofertach odrzuconych wraz
z uzasadnieniem:
Zamawiający nie odrzucił
z postępowania żadnych ofert.
3. Informacja o wykonawcach wykluczonych z
postępowania wraz z uzasadnieniem:
Zamawiający nie wykluczył z postępowania żadnych ofert.
4. Informacja o terminie, po którego
upływie umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta:
Zgodnie z art. 94 ust. 2 pkt 3e umowa może być
podpisana w terminie krótszym niż 5 dni gdyż z postępowania nie odrzucono
żadnych ofert.
ZAMAWIAJĄCY UNIEWAŻNIA PRZETARG W CZĘŚCIACH:
część II, część VII, część VIII, na podstawie art. 93 ust 1 pkt 1 - nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu.
Dyrektor Przedszkola
Lidia Sadowska------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pułtusk 28.02.2012 r.
Pułtusk: Dostawa artykułów żywnościowych do
Przedszkola Miejskiego Nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi , ul R. Krajewskiego 3,
06-100 Pułtusk
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – dostawy
Niniejsze ogłoszenie zostało opublikowane w BZP
w dniu 28.02.2012
Zamieszczanie
ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie
dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA
I: ZAMAWIAJĄCY
I.
1) NAZWA I ADRES:
Przedszkole Miejskie Nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Pułtusku, ul. Rafała
Krajewskiego 3, 06-100 Pułtusk, woj. mazowieckie, tel. 23 6922045, faks 23
6922045.
- Adres strony
internetowej zamawiającego: www.pm4.pultusk.pl
I.
2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Przedszkole Publiczne.
SEKCJA
II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1)
OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa artykułów żywnościowych do
Przedszkola Miejskiego Nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi , ul R. Krajewskiego 3,
06-100 Pułtusk.
II.1.2)
Rodzaj zamówienia:
dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub
zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy artykułów spożywczych dla
Przedszkola Miejskiego Nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Pułtusku, w
następującym zakresie: Część I: artykuły suche i inne - CPV 15.00.00.00-8;
Część II: warzywa i owoce - CPV 15.00.00.00-8, 15.30.00.00.1; Część III: drób -
CPV 15.00.00.00-8, 15.11.20.00-6; Część IV: mięso i wędliny - CPV
15.00.00.00-8, 15.10.00.00-9; Część V: nabiał - CPV 15.00.00.00-8,
15.50.00.00-3; Część VI: pieczywo i wyroby cukiernicze - CPV 15.00.00.00-8,
15.81.00.00-9; Część VII: jaja - CPV 15.00.00.00-8, 03.14.25.00-3; Część VIII:
ziemniaki - CPV 15.00.00.00-8, 03.21.21.00-1; Część IX: ryby mrożone - CPV
15.00.00.00-8, 15.22.10.00-3; Część X: mrożonki - CPV 15.00.00.00-8,
15.33.11.70-9. Szczegółowy wykaz produktów dla poszczególnych części zamówienia
stanowią załączniki nr 5-14 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia produktów do siedziby
Zamawiającego po uprzednim zamówieniu telefonicznym, (z jednodniowym wyprzedzeniem,
składanym do godziny 14:00) przez pracownika Zamawiającego oraz wniesienia
przedmiotu zamówienia do pomieszczeń wskazanych przez Zamawiającego.
II.1.4)
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.00.00.00-8.
II.1.6)
Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 10.
II.1.7)
Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2)
CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2012.
SEKCJA
III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1)
WADIUM
- Informacja na temat
wadium:
zamawiający nie wymaga wadium.
III.2)
ZALICZKI
- Czy przewiduje się
udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3)
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA
TYCH WARUNKÓW
- III.3.1)
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
- nie dotyczy
- III.3.2) Wiedza i
doświadczenie
- III.3.3) Potencjał
techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
- nie dotyczy
- III.3.4) Osoby
zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
- nie dotyczy
- III.3.5) Sytuacja
ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
- nie dotyczy
III.4)
INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W
CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ
NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
- III.4.1) W zakresie
wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22
ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w
postępowaniu, należy przedłożyć:
- III.4.2) W zakresie
potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1
ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny
odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art.
24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku
do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w
postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w
realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego
podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
- III.4.3) Dokumenty
podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie
do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6)
INNE DOKUMENTY
Inne
dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1)
Wypełniony załącznik nr 1 - formularz OFERTA . 2) W przypadku wykonawców
wspólnie ubiegających się o zamówienie - pełnomocnictwo do reprezentowania ich
w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w
postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, 3) Inne
wymagane w SIWZ
III.7)
Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla
wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA
IV: PROCEDURA
IV.1)
TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1)
Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2)
KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1)
Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.2.2)
Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna nie.
IV.3)
ZMIANA UMOWY
Czy
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści
oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne
zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Wielkość
dostawy w trakcie trwania umowy może wahać się w granicach +/- 20 % bez wpływu
na inne postanowienia umowy.
IV.4)
INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony
internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków
zamówienia: www.pm4.pultusk.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Przedszkole Miejskie Nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi, ul. R. Krajewskiego 3,
06-100 Pułtusk.
IV.4.4)
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
08.03.2012 godzina
10:00,
miejsce:
Przedszkole Miejskie Nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi, ul. R. Krajewskiego 3,
06-100 Pułtusk.
IV.4.5)
Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania
ofert).
IV.4.16)
Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków
Unii Europejskiej:
Zamówienie nie jest współfinansowane ze środków unijnych..
IV.4.17)
Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK
I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ
Nr: 1 NAZWA:
artykuły suche i inne..
- 1) Krótki opis ze
wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Krótki opis ze
wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są
sukcesywne dostawy art. spożywczych. Podane ilości produktów są szacunkowe
i mogą ulec zmniejszeniu, tzn. nie stanowią ostatecznego rozmiaru
zamówienia. Oferowane produkty winny spełniać wymagania wymienione w
obowiązujących przepisach prawa dotyczącego produkcji i obrotu żywności.
Każdy produkt winny być wyprodukowany i wprowadzony do obrotu zgodnie z
normami systemu HACCP. Szczegółowy wykaz produktów stanowi załącznik nr 5
do Specyfikacji..
- 2) Wspólny Słownik
Zamówień (CPV):
15.00.00.00-8.
- 3) Czas trwania lub
termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.
- 4) Kryteria oceny
ofert: najniższa
cena.
CZĘŚĆ
Nr: 2 NAZWA:
Warzywa, owoce.
- 1) Krótki opis ze
wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem
zamówienia są sukcesywne dostawy warzyw, owoców świeżych (warzywa i owoce
krajowe, owoce cytrusowe). Podane ilości produktów są szacunkowe i mogą
ulec zmniejszeniu, tzn. nie stanowią ostatecznego rozmiaru zamówienia.
Oferowane produkty winny spełniać wymagania wymienione w obowiązujących
przepisach prawa dotyczącego produkcji i obrotu żywności. Każdy produkt
winny być wyprodukowany i wprowadzony do obrotu zgodnie z normami systemu
HACCP. Szczegółowy wykaz produktów stanowi załącznik nr 6 do
Specyfikacji...
- 2) Wspólny Słownik
Zamówień (CPV):
15.00.00.00-8, 15.30.00.00-1.
- 3) Czas trwania lub
termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.
- 4) Kryteria oceny
ofert: najniższa
cena.
CZĘŚĆ
Nr: 3 NAZWA:
drób.
- 1) Krótki opis ze
wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: : Przedmiotem
zamówienia są sukcesywne dostawy drobiu. Podane ilości produktów są
szacunkowe i mogą ulec zmniejszeniu, tzn. nie stanowią ostatecznego
rozmiaru zamówienia. Oferowane produkty winny spełniać wymagania
wymienione w obowiązujących przepisach prawa dotyczącego produkcji i
obrotu żywności. Każdy produkt winny być wyprodukowany i wprowadzony do
obrotu zgodnie z normami systemu HACCP. Szczegółowy wykaz produktów
stanowi załącznik nr 7 do Specyfikacji...
- 2) Wspólny Słownik
Zamówień (CPV):
15.00.00.00-8, 15.11.20.00-6.
- 3) Czas trwania lub
termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.
- 4) Kryteria oceny
ofert: najniższa
cena.
CZĘŚĆ
Nr: 4 NAZWA:
mięso i wędliny.
- 1) Krótki opis ze
wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem
zamówienia są sukcesywne dostawy mięsa i wędlin. Podane ilości produktów
są szacunkowe i mogą ulec zmniejszeniu, tzn. nie stanowią ostatecznego
rozmiaru zamówienia. Oferowane produkty winny spełniać wymagania
wymienione w obowiązujących przepisach prawa dotyczącego produkcji i
obrotu żywności. Każdy produkt winny być wyprodukowany i wprowadzony do
obrotu zgodnie z normami systemu HACCP. Szczegółowy wykaz produktów
stanowi załącznik nr 8 do Specyfikacji..
- 2) Wspólny Słownik
Zamówień (CPV):
15.00.00.00-8, 15.10.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub
termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.
- 4) Kryteria oceny
ofert: najniższa
cena.
CZĘŚĆ
Nr: 5 NAZWA:
nabiał.
- 1) Krótki opis ze
wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem
zamówienia są sukcesywne dostawy produktów mleczarskich. Podane ilości
produktów są szacunkowe i mogą ulec zmniejszeniu, tzn. nie stanowią
ostatecznego rozmiaru zamówienia. Oferowane produkty winny spełniać
wymagania wymienione w obowiązujących przepisach prawa dotyczącego
produkcji i obrotu żywności. Każdy produkt winny być wyprodukowany i
wprowadzony do obrotu zgodnie z normami systemu HACCP. Szczegółowy wykaz
produktów stanowi załącznik nr 9 do Specyfikacji..
- 2) Wspólny Słownik
Zamówień (CPV):
15.00.00.00-8, 15.50.00.00-3.
- 3) Czas trwania lub
termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.
- 4) Kryteria oceny
ofert: najniższa
cena.
CZĘŚĆ
Nr: 6 NAZWA:
pieczywo i wyroby cukiernicze.
- 1) Krótki opis ze
wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem
zamówienia są sukcesywne dostawy pieczywa i wyrobów piekarskich i
ciastkarskich. Podane ilości produktów są szacunkowe i mogą ulec
zmniejszeniu, tzn. nie stanowią ostatecznego rozmiaru zamówienia.
Oferowane produkty winny spełniać wymagania wymienione w obowiązujących
przepisach prawa dotyczącego produkcji i obrotu żywności. Każdy produkt
winny być wyprodukowany i wprowadzony do obrotu zgodnie z normami systemu
HACCP. Szczegółowy wykaz produktów stanowi załącznik nr 10 do Specyfikacji..
- 2) Wspólny Słownik
Zamówień (CPV):
15.00.00.00-8, 15.81.00.00-9.
- 3) Czas trwania lub
termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.
- 4) Kryteria oceny
ofert: najniższa
cena.
CZĘŚĆ
Nr: 7 NAZWA:
jaja.
- 1) Krótki opis ze
wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem
zamówienia są sukcesywne dostawy jaj kurzych konsumpcyjnych. Podane ilości
produktów są szacunkowe i mogą ulec zmniejszeniu, tzn. nie stanowią
ostatecznego rozmiaru zamówienia. Oferowane produkty winny spełniać
wymagania wymienione w obowiązujących przepisach prawa dotyczącego
produkcji i obrotu żywności. Każdy produkt winny być wyprodukowany i
wprowadzony do obrotu zgodnie z normami systemu HACCP. Szczegółowy wykaz
produktów stanowi załącznik nr 11do Specyfikacji...
- 2) Wspólny Słownik
Zamówień (CPV):
15.00.00.00-8, 03.14.25.00-3.
- 3) Czas trwania lub
termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.
- 4) Kryteria oceny
ofert: najniższa
cena.
CZĘŚĆ
Nr: 8 NAZWA:
ziemniaki.
- 1) Krótki opis ze
wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia
są sukcesywne dostawy ziemniaków. Podane ilości produktów są szacunkowe i
mogą ulec zmniejszeniu, tzn. nie stanowią ostatecznego rozmiaru
zamówienia. Oferowane produkty winny spełniać wymagania wymienione w
obowiązujących przepisach prawa dotyczącego produkcji i obrotu żywności.
Każdy produkt winny być wyprodukowany i wprowadzony do obrotu zgodnie z
normami systemu HACCP. Szczegółowy wykaz produktów stanowi załącznik nr 12
do Specyfikacji...
- 2) Wspólny Słownik
Zamówień (CPV):
15.00.00.00-8, 03.21.21.00-1.
- 3) Czas trwania lub
termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.
- 4) Kryteria oceny
ofert: najniższa
cena.
CZĘŚĆ
Nr: 9 NAZWA:
ryby mrożone.
- 1) Krótki opis ze
wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem
zamówienia są sukcesywne dostawy ryb mrożonych. Podane ilości produktów są
szacunkowe i mogą ulec zmniejszeniu, tzn. nie stanowią ostatecznego
rozmiaru zamówienia. Oferowane produkty winny spełniać wymagania
wymienione w obowiązujących przepisach prawa dotyczącego produkcji i
obrotu żywności. Każdy produkt winny być wyprodukowany i wprowadzony do
obrotu zgodnie z normami systemu HACCP. Szczegółowy wykaz produktów
stanowi załącznik nr 13 do Specyfikacji..
- 2) Wspólny Słownik
Zamówień (CPV):
15.00.00.00-8, 15.22.10.00-3.
- 3) Czas trwania lub
termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.
- 4) Kryteria oceny
ofert: najniższa
cena.
CZĘŚĆ
Nr: 10 NAZWA:
mrożonki.
- 1) Krótki opis ze
wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem
zamówienia są sukcesywne dostawy warzyw, owoców mrożonek (warzywa i owoce
krajowe). Podane ilości produktów są szacunkowe i mogą ulec zmniejszeniu,
tzn. nie stanowią ostatecznego rozmiaru zamówienia. Oferowane produkty
winny spełniać wymagania wymienione w obowiązujących przepisach prawa
dotyczącego produkcji i obrotu żywności. Każdy produkt winny być
wyprodukowany i wprowadzony do obrotu zgodnie z normami systemu HACCP.
Szczegółowy wykaz produktów stanowi załącznik nr 14 do Specyfikacji...
- 2) Wspólny Słownik
Zamówień (CPV):
15.00.00.00-8, 15.33.11.70-9.
- 3) Czas trwania lub
termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2012.
- 4) Kryteria oceny
ofert: najniższa
cena.
Dyrektor Przedszkola
Lidia Sadowska------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia:
Dostawa
artykułów żywnościowych do Przedszkola Miejskiego Nr 4 z Oddziałami
Integracyjnymi,
ul.
R. Krajewskiego 3, 06-100 Pułtusk
Zatwierdzam:
Lidia Sadowska –
dyrektor Przedszkola
SPECYFIKACJA
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Tryb postępowania:
przetarg nieograniczony
Podstawa prawna –
art. 39 ustawy Prawo zamówień publicznych
PRZEDMIOT
ZAMÓWIENIA :
Dostawa artykułów żywnościowych do Przedszkola Miejskiego
Nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi, ul. R. Krajewskiego 3,
06-100 Pułtusk
Postępowanie opublikowano :
1.
W BZP nr - 60074 - 2012; data
zamieszczenia: 28.02.2012
2.
Strona internetowa przedszkola www.pm4.pultusk.pl w dniu 28.02.2012 r.
3.
Tablica ogłoszeń w Przedszkolu Miejskim Nr 4 z Oddziałami
Integracyjnymi w Pułtusku, ul. R. Krajewskiego 3 i ul. M.
Konopnickiej 7 w dniu 28.02.2012r.
Pułtusk – 2012 r.
I. Informacja o Zamawiającym
Przedszkole Miejskie
Nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Pułtusku
reprezentowanym przez
p. Lidię Sadowską –
dyrektora przedszkola
ul. R. Krajewskiego
3
tel.( 23 ) 692 20 45 fax. ( 23 ) 692 20 45
województwo
mazowieckie
06 – 100 Pułtusk
powiat pułtuski,
www.pm4.pultusk.pl
e-mail
: przedszkole_4_pultusk@poczta.onet.eu,
Osobą uprawnioną do kontaktów z wykonawcami jest
- p. Lidia Sadowska
II. Informacja Ogólne
1. Wnioski, zawiadomienia
oraz informacje Zamawiający oraz wykonawcy przekazują faxem na numer jw. i
pocztą. Każda ze Stron na żądanie drugiej
niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
2. Wykonawca może zwrócić
się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienia dotyczące treści
specyfikacji istotnych warunków zamówienia ( SIWZ ), kierując swoje zapytania w
formie podanej w pkt. 1.
3. Wniosek o wyjaśnienie
treści SIWZ można składać do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w
którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.
4. Przedłużenie terminu
składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosków, o których mowa w
pkt. 2 i 3.
5. Zamawiający
niezwłocznie udzieli odpowiedzi na wszelkie zapytania wynikające z treści
złożonego wniosku, jednak nie później niż na dwa dni przed upływem terminu
składania ofert.
6. Treść wyjaśnienia
zostanie przekazana Wykonawcom, którym Zamawiający przekazał SIWZ oraz
zamieszczona na stronie internetowej Przedszkola.
7. W toku badania i oceny
ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści
złożonej oferty.
8. W uzasadnionych
przypadkach, przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający może zmienić
treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Dokonane zmiany Zamawiający
zamieści na stronie internetowej Przedszkola, a także przekaże niezwłocznie
wszystkim wykonawcom, którym doręczono SIWZ.
9. W przypadku, gdy
zmiana powodować będzie konieczność zmian w przygotowaniu oferty, Zamawiający
przedłuży termin składania ofert z uwzględnieniem czasu niezbędnego do
wprowadzenia tych zmian.
10. Zamawiający dopuszcza
składanie ofert częściowych.
11. Zamawiający nie
dopuszcza składania ofert wariantowych.
12. Zamawiający nie
przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z użyciem aukcji elektronicznej.
13. Zamawiający nie przewiduje
udzielenie zamówień uzupełniających.
14. Przedmiotem zamówienia
nie jest zawarcie umowy ramowej.
III. Tryb udzielenia zamówienia
1. Do udzielenia
zamówienia stosuje się przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo
zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 25.06.2010r Nr 113 poz. 759 ze zm.), zwanej
dalej „ustawą P.z.p.” oraz w sprawach nieuregulowanych ustawą, przepisy
ustawy - Kodeks Cywilny.
2. Postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na
podstawie art. 39 ustawy Pzp. dla wartości zamówienia poniżej kwot określonych
w przepisach art. 11 ust. 8 ustawy Pzp.
IV. Opis przedmiotu zamówienia
Kod ogólny CPV 15.00.00.00-8
1)
Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych do stołówki
przedszkolnej w poniżej wyszczególnionych częściach:
CZĘŚĆ I – Dostawa artykułów
spożywczych – grupa produktów:
artykuły suche i inne
– 15000000-8
CZĘŚĆ II – Dostawa artykułów
spożywczych – grupa produktów:
Warzywa, owoce – 15.00.00.00-8
15.30.00.00-1
CZĘŚĆ III – Dostawa artykułów
spożywczych – grupa produktów:
drób – 15.00.00.00-8
15.11.20.00-6
CZĘŚĆ IV – Dostawa artykułów
spożywczych – grupa produktów:
mięso i wędliny – 15.00.00.00-8
15.10.00.00-9
CZĘŚĆ V– Dostawa artykułów
spożywczych – grupa produktów:
Nabiał - 15.00.00.00-8
15.50.00.00-3
CZĘŚĆ VI – Dostawa artykułów
spożywczych – grupa produktów:
pieczywo i wyroby
cukiernicze - 15.00.00.00-8
15.81.00.00-9
CZĘŚĆ VII – Dostawa artykułów
spożywczych – grupa produktów:
jaja – 15.00.00.00-8
03.14.25.00-3
CZĘŚĆ VIII – Dostawa artykułów
spożywczych – grupa produktów:
ziemniaki – 15.00.00.00-8
03.21.21.00-1
CZĘŚĆ IX – Dostawa artykułów
spożywczych – grupa produktów:
ryby mrożone – 15.00.00.00-8
15.22.10.00-3
CZĘŚĆ X – Dostawa artykułów spożywczych – grupa produktów:
mrożonki - 15.00.00.00-8
15.33.11.70-9
2) Szczegółowy wykaz asortymentu danej części wraz z ilością
zamówienia w okresie trwania umowy
zawierają formularze asortymentowo - cenowe stanowiące załączniki od nr 5 do nr
14 Ilości asortymentów podane w formularzu stanowią przewidywane zapotrzebowanie
na okres obowiązywania umowy. Wielkość dostawy w trakcie umowy może wahać się w
granicach +/- 20 %.
3) Nie wszystkie rodzaje produktów muszą być zakupione w pełnym
zakresie ilościowym. Ilość zamawianych towarów może ulec obniżeniu np. w razie zmniejszenia
się liczby osób korzystających z wyżywienia oraz w związku z ustaleniami w jadłospisach. Zamówienie artykułów w
mniejszej ilości, niż podane w zestawieniu ilościowo-asortymentowym w
formularzu cenowym nie może być powodem
roszczeń Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego. Dopuszcza się możliwość
sprzedaży towarów nie objętych ofertą w ramach tych samych grup CPV wg
bieżących cen Wykonawcy.
4) Towar musi być świeży, najwyższej jakości, przewożony zgodnie z
wymaganiami HACCP, posiadać świadectwa jakości i termin przydatności do
spożycia.
5) Dostarczane do Zamawiającego artykuły spożywcze muszą być
transportowane zgodnie z przepisami sanitarno-epidemiologicznymi.
6) Wykonawca zobowiązany jest do uzupełnienia każdej pozycji
formularza asortymentowo – cenowy części zamówienia na którą składa ofertę.
V. Termin wykonania zamówienia
- Termin realizacji zamówienia – od dnia podpisania umowy do 31.12.2012r.
2.
Dostawa artykułów żywnościowych do
przedszkola odbywać się będzie każdorazowo
na podstawie zamówienia telefonicznego lub faxu złożonego przez Zamawiającego, w którym określi on każdorazowo ilości asortymentu danej
dostawy najpóźniej do godz. 14:00 przed dniem
dostawy.
VI. Warunki udziału w
postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy,
którzy spełniają warunki dotyczące:
1)
Uprawnienia do
wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Opis sposobu
dokonywania oceny spełnienia tego warunku – nie dotyczy.
2) dysponowania odpowiednim
potencjałem technicznym. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku – nie dotyczy.
3) dysponowania osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia.
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku – nie dotyczy.
4) sytuacje ekonomiczna i finansowa. Opis sposobu dokonywania oceny
spełnienia tego warunku – nie dotyczy.
5) braku podstaw do wykluczenia w rozumieniu art.
24 ust. 1 ustawy P.z.p.;
Opis sposobu dokonywania
oceny spełniania warunku.
Ocena spełnienia warunku dokonana będzie na podstawie załączonego
przez wykonawcę do oferty oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia.
2.
Przesłanki wykluczenia wykonawcy z postępowania.
1.
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
1)
wykonawców, którzy wyrządzili szkodę, nie
wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została
stwierdzona orzeczeniem sądu, które uprawomocniło się w okresie 3 lat przed
wszczęciem postępowania;
1a) wykonawców z którymi dany zamawiający
rozwiązał albo wypowiedział umowę w sprawie zamówienia publicznego albo
odstąpił od umowy w sprawie zamówienia publicznego, z powodu okoliczności, za
które wykonawca ponosi odpowiedzialność, jeżeli rozwiązanie albo wypowiedzenie
umowy albo odstąpienie od niej nastąpiło w okresie 3 lat przed wszczęciem
postępowania, a wartość niezrealizowanego zamówienia wynosiła co najmniej 5%
wartości umowy;
2)
wykonawców, w stosunku do których otwarto
likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po
ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem
sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację
majątku upadłego;
3)
wykonawców,
którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia
społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane
prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4)
osoby
fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia,
przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo
przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi
gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści
majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w
zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa
lub przestępstwa skarbowego;
5)
spółki
jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w
związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom
osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku,
przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub
inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także
za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo
związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
6)
spółki
partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za
przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia,
przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo
przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi
gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści
majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w
zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa
lub przestępstwa skarbowego;
7)
spółki
komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza
prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o
udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę
zarobkową, przestępstwo przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa,
przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione
w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub
przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu
popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
8)
osoby
prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano
za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia,
przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo
przeciwko środowisku, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi
gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści
majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej
grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa
skarbowego;
9)
podmioty
zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia na
podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione
pod groźbą kary.
2. Z
postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy:
1)
wykonywali
bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub
posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że
udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji;
2)
w
terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3, albo nie zgodzili się na przedłużenie
okresu związania ofertą;
3)
złożyli
nieprawdziwe informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik
prowadzonego postępowania;
4)
nie
wykazali spełniania warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca, który nie potwierdzi
spełnienia warunków zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta
odrzucona.
- Wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że:
a) każdy z osobna,
że brak jest podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy P.z.p.,
b) wspólnie muszą
wykazać, że spełniają warunki dotyczące wiedzy i doświadczenia, dysponowania
osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
VII. Informacja o
oświadczeniach i dokumentach, jakie powinni złożyć Wykonawcy do oferty.
1. Dokumenty i oświadczenia na
potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do
wykluczenia z postępowania:
1.1
W
celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie
zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy
z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, należy złożyć:
1)
oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia;
2)
aktualny
odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24
ust. 1 pkt 2ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w
zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2ustawy;
3)
jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa:
a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia,
b) dokument wystawiony w kraju, w
którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono
upadłości, wystawiony nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
1.2
W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których
mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 – 4 ustawy, zamawiający żąda złożenia
następujących dokumentów:
4) oświadczenie o
spełnianiu warunków niezbędnych przy ubieganiu się o udzielenie zamówienia
publicznego na podstawie art. 22 ust. 1 pkt 1 - 4 ustawy P.z.p. (jeżeli oferta
jest składana wspólnie przez kilka podmiotów, oświadczenie takie powinno być
złożone, jako jedno i podpisane przez wszystkich partnerów lub ich
pełnomocnika);
5) Jeżeli wykonawca wykazując
spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach
innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, zobowiązany
jest do wykazania za pomocą dokumentów wymienionych w pkt. 1.1, że w stosunku
do tych podmiotów nie zachodzą okoliczności wskazane w art. 24 ust. 1 ustawy, o
ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia.
1.3 W przypadku wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, polegających
na doświadczeniu innych kopie dokumentów dotyczących każdego z tych podmiotów
mają być poświadczane za zgodność z oryginałem przez te podmioty.
2. Dokumenty składające się na ofertę:
1) Wypełniony załącznik nr 1 – formularz „OFERTA” .
2) W przypadku
wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - pełnomocnictwo do
reprezentowania ich w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego,
3) Inne wymagane w SIWZ
3. Forma dokumentów i oświadczeń:
1)
dokumenty
i oświadczenia dołączone do oferty muszą być w formie oryginałów lub kopii;
2)
dokumenty
sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski;
3)
kopie
dokumentów muszą być potwierdzone „za zgodność z oryginałem” przez wykonawcę
lub przez osobę posiadającą odpowiednie pełnomocnictwo;
4)
w
przypadku wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów polegających na
doświadczeniu i potencjale innych podmiotów kopie dokumentów dotyczących
odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów mogą być poświadczane za zgodność z
oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty.
5)
Pełnomocnictwo
musi być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.
4. Uzupełnianie
dokumentów.
1) W
przypadku wykonawców, którzy w terminie przewidzianym do składania ofert nie
złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których
mowa w art. 25 ust. 1, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy
złożyli wymagane przez Zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w
art. 25 ust. 1, zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa,
Zamawiający będzie zobowiązany wezwać, do ich złożenia w wyznaczonym przez
siebie terminie.
2) Obowiązku
określonego w pkt. 1) Zamawiający nie będzie zobowiązany wykonać w sytuacji,
gdzie mimo złożenia wymienionych w pkt. 1) oświadczeń i dokumentów oferta
wykonawcy i tak podlegać będzie odrzuceniu albo konieczne będzie unieważnienie
postępowania.
3) Złożone
na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać
spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie
przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez
zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert.
4) Zamawiający będzie zobowiązany
także do wezwania, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień
dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1.
5)
Wykonawca, który w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie nie uzupełni
brakujących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 albo
uzupełni je, ale oświadczenia lub dokumenty nie będą potwierdzały spełnianie
warunków udziału w postępowaniu może utracić wadium.
VIII. Wymagania dotyczące wadium
Zamawiający nie wymaga wadium.
IX. Termin związania ofertą
1.
Wykonawca
składając ofertę pozostaje nią związany przez okres 30 dni. Bieg terminu
związania ofertą rozpoczyna się w dniu wskazanym jako termin składania ofert.
2.
Zamawiający
może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą
zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o
oznaczony okres, nie dłuższy niż 60 dni.
3.
Wykonawca
samodzielnie może przedłużyć termin związania ofertą.
4.
Przed
wyborem oferty najkorzystniejszej, przedłużenie okresu związania ofertą musi
być wyrażone na piśmie i jest dopuszczalne tylko z przedłużeniem okresu
ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium
na przedłużony okres związania ofertą.
5.
Po
wyborze oferty najkorzystniejszej, przedłużenie okresu związania ofertą wraz z
przedłużeniem ważności wadium dotyczy jedynie wykonawcy, którego oferta została
wybrana, jako najkorzystniejsza.
6. Wniesienie odwołania po upływie terminu składania ofert zawiesza bieg terminu związania ofertą do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia.
X. Sposób przygotowania oferty.
1. Ofertę należy złożyć w
opakowaniu opisanym następująco:
Adres
Zamawiającego „Oferta – Przetarg na : Dostawa
artykułów żywnościowych do Przedszkola Miejskiego Nr 4 z Oddziałami
Integracyjnymi, ul.
R. Krajewskiego 3, 06-100 Pułtusk
nie
otwierać przed 08.03.2012
r. do godz. 10:15 Adres
składającego ofertę: |
1) dokumenty oferty powinny być
złożone wewnątrz opakowania;
2) opakowanie oferty powinno być
zamknięte i zabezpieczone przed bezśladowym jej otworzeniem, gwarantujące
zachowanie poufności jej treści do czasu otwarcia;
3) wszelkie poprawki powinny być parafowane przez
osobę uprawnioną;
4) dokumenty sporządzone przez wykonawcę
powinny być podpisane przez osobę uprawnioną;
5) oferta winna być napisana w języku
polskim, na maszynie do pisania, komputerze lub inną trwałą i czytelną
techniką;
6) zmiany, w złożonej już ofercie,
mogą zostać dokonane przez Wykonawcę wyłącznie przed upływem terminu składania
ofert;
7) ofertę można wycofać tylko przed
upływem terminu składania ofert;
8) zmiana oferty lub jej wycofanie
następuje na takich samych zasadach, jak jej składanie z dopiskiem na kopercie „ZMIANA” lub
„WYCOFANIE”
2. Tajemnica
przedsiębiorstwa:
1)
jeżeli według
Wykonawcy oferta będzie zawierała informacje objęte tajemnicą jego
przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z 16 kwietnia 1993 r.
o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. z 2003 r. Nr 153,
poz. 1503 z późn. zm.), muszą być one oznaczone klauzulą „NIE UDOSTĘPNIAĆ
– TAJEMNICA PRZEDSIĘBIORSTWA”. Zaleca się umieszczenie takich dokumentów na
końcu oferty (ostatnie strony w ofercie lub oddzielnie);
2)
zastrzeżenie
informacji, danych, dokumentów i oświadczeń nie stanowiących tajemnicy przedsiębiorstwa
w rozumieniu przepisów o nieuczciwej konkurencji spowoduje ich
odtajnienie.
3. Informacje
pozostałe:
1)
Wykonawca ponosi
wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty;
2)
Wykonawca może złożyć
tylko jedną ofertę na daną część przygotowaną
według wymagań określonych w niniejszej SIWZ;
3)
Oferta musi być
sporządzona w języku polskim i w formie pisemnej.
XI. Miejsce oraz termin składania
i otwarcia ofert.
1.
Oferty należy składać do dnia 08.03.2012r. r.
do godziny 10:00 w Przedszkolu
Miejskim Nr 4 z Oddziałami
Integracyjnymi, ul. R. Krajewskiego 3, 06-100 Pułtusk – pokój intendenta
2.
Komisyjne otwarcie ofert nastąpi dnia 08.03.2012r. o
godzinie 10:15 w Przedszkolu
Miejskim Nr 4 z
Oddziałami Integracyjnymi, ul. R. Krajewskiego 3, 06-100 Pułtusk
3.
Otwarcie ofert jest jawne i następuje w
dniu składania ofert, bezpośrednio po upływie terminu do ich składania.
4.
Bezpośrednio przed otwarciem ofert
zamawiający poda kwotę, jaką Przedszkole zamierza przeznaczyć na wykonanie
zamówienia poszczególnych części zamówienia.
5.
Podczas otwarcia ofert zamawiający poda
nazwy i adresy wykonawców, a także informacje dotyczące proponowanej ceny.
6.
W przypadku, gdy wykonawca nie był
obecny przy otwarciu ofert, na jego wniosek zamawiający niezwłocznie prześle
informację, o której mowa w ust. 4.
7.
Ofertę wniesioną po terminie zwraca się
bez otwierania niezwłocznie.
8. W toku badania i oceny złożonych ofert zamawiający może żądać od Wykonawców udzielenia wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert.
XII. Opis sposobu
obliczenia ceny.
1. Cenę należy podać w złotych
polskich w formularzu „Oferta” (załącznik Nr 1 do SIWZ) w kwocie brutto, z wyodrębnieniem wartości podatku VAT.
2. Cena oferty musi obejmować koszty
wykonania dostaw zgodnie z zakresem SIWZ.
3.
Ceną oferty jest kwota, na którą składają się cena wykonania zamówienia
(kwota netto i podatek VAT).
4.
Zamawiający poprawi w ofercie Wykonawcy:
1) oczywiste omyłki pisarskie;
2) oczywiste omyłki rachunkowe z
uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek;
3) jeżeli kwota netto obliczona
została poprawnie i poprawnie przyjętą stawkę podatku VAT, a błędnie obliczono
cenę, Zamawiający poprawi błędnie obliczoną wartość podatku VAT i poprzez
dodanie obu składników poprawi cenę.
3) Inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją
istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści ofert -
niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została
poprawiona.
5. Zawiadomienie o dokonanych
poprawkach.
1)
O
dokonanych poprawkach Zamawiający niezwłocznie zawiadomi wykonawcę, którego
oferta została poprawiona.
2)
Dokonane
poprawki omyłek rachunkowych w obliczeniu ceny będą miały swoje konsekwencje w
ocenie oferty.
3)
Zamawiający
nie będzie wymagał od wykonawców akceptacji poprawionych omyłek rachunkowych w
obliczeniu ceny oferty.
7. Rażąco niska cena:
1)
Zamawiający
w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu
zamówienia zwróci się do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień
dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
2)
Zamawiający,
oceniając wyjaśnienia, weźmie pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności
oszczędność metody wykonania zamówienia, wyjątkowo sprzyjające warunki
wykonywania zamówienia dostępne dla Wykonawcy.
3) Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień potwierdzi, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
XIII. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy
wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny
ofert.
11. Ocena
ofert:
Złożone oferty będą rozpatrywane przez Zamawiającego, przy
zastosowaniu następującego kryterium:
Cena
wykonania zamówienia 100%
Opis
kryterium oceny ofert:
Cena wykonania zamówienia – Ocena ofert w zakresie
przedstawionego wyżej kryterium zostanie dokonana odrębnie dla każdego zadania.
Oferta z
najniższą ceną otrzyma maksymalną ilość punktów = 100 pkt, oferty następne będą oceniane na zasadzie proporcji w
stosunku do oferty najtańszej wg wzoru:
C = [C min / C bad] x 100
gdzie:
C - liczba punktów za cenę ofertową
C min - najniższa cena ofertowa spośród ofert
badanych
C bad - cena oferty badanej
Uzyskana z wyliczenia ilość pkt. zostanie
ostatecznie ustalona z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku z
zachowaniem zasady zaokrągleń matematycznych.
2. Wybór oferty najkorzystniejszej nastąpi zgodnie z art. 91 ustawy
P.z.p.
1) Zamawiający
niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zawiadomi o tym Wykonawców
faxem podając w szczególności:
a) nazwę (firmę) i adres
wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz uzasadnienie jej wyboru, a także nazwy
(firmy), siedziby i adresy wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację
przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację;
b) uzasadnienie faktyczne
i prawne o wykluczeniu wykonawców z postępowania, jeżeli takie działanie miało
miejsce;
c) uzasadnienie faktyczne
i prawne odrzucenia ofert, jeżeli takie działanie miało miejsce;
d) informację o terminie, po którego upływie umowa
w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta.
2) Zawiadomienie o
wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie zamieszczone:
a)
w siedzibie Zamawiającego poprzez wywieszenie informacji na
tablicy ogłoszeń;
b)
na stronie internetowej Zamawiającego.
3) Umowa w sprawie
zamówienia publicznego może być zawarta w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia
przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli
zawiadomienie to zostanie przesłane w formie faxu, albo 10 dni - jeżeli
zostanie przesłane w inny sposób.
4) Umowa w sprawie
zamówienia publicznego może być zawarta przed upływem terminów, o których mowa w pkt.
3), jeżeli :
a) złożono tylko jedną ofertę,
b) nie odrzucono żadnej oferty oraz
nie wykluczono żadnego wykonawcy,
5) Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyli się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny.
XIV. Informacje o formalnościach,
jakie powinny być dopełnione przez Wykonawcę w celu zawarcia umowy
Wykonawca przed zawarciem umowy :
1)
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o
zamówienie przedstawią oryginał umowy konsorcjum zawarty w celu wspólnego
wykonania zamówienia.
2) przedstawi projekty umów z podwykonawcami do akceptacji przez Zamawiającego.
XV. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Zamawiający nie żąda wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
XVI. Istotne dla stron
postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy
1.
Umowa zostanie zawarta według wzoru
stanowiącego załącznik do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
2.
Umowa zostanie zawarta na podstawie
złożonej oferty Wykonawcy.
3.
W umowie Wykonawca zobowiąże się do
naprawienia powstałej szkody w całości i pokryje koszty w razie nienależytego
wykonania zamówienia, zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego.
XVII. Pouczenie o środkach ochrony prawnej
przysługującej Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia.
1. Informacja wykonawcy
1) Wykonawca może w terminie
przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować Zamawiającego o
niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu
czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie
przysługuje odwołanie.
2) W przypadku uznania zasadności
przekazanej informacji Zamawiający powtórzy czynność albo wykona czynności
zaniechane i poinformuje o tym wykonawców w sposób przewidziany w ustawie dla
tej czynności.
3)
Na czynności, o których mowa w pkt. 2, nie przysługuje odwołanie, z
zastrzeżeniem pkt. 2 ppkt. 2.
2. Odwołanie
1) Odwołanie przysługuje wyłącznie od
niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu
o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest
zobowiązany na podstawie ustawy.
2) Odwołanie przysługuje wyłącznie
wobec czynności:
a)
opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu;
b)
wykluczenia odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia;
c)
odrzucenia oferty odwołującego.
3)
Odwołanie
powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której
zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie
zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne
uzasadniające wniesienie odwołania.
4)
Odwołanie
wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo
elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za
pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
5)
Odwołujący
przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia
odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem
tego terminu. Uznaje się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania
przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii
nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia za pomocą jednego ze
sposobów określonych w rozdziele II pkt. 1 niniejszej specyfikacji.
6)
Odwołanie
wnosi się w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji o czynności
Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w
sposób określony w rozdziale II pkt. 1 specyfikacji, albo w terminie 10 dni –
jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
7)
Odwołanie
wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień specyfikacji
istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia
ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub specyfikacji istotnych
warunków zamówienia na stronie internetowej.
8)
Odwołanie
wobec czynności innych niż określone w pkt. 7 wnosi się w terminie 5 dni od
dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było
powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
XVIII. Załączniki do specyfikacji
nr 1 – formularz „OFERTOWY”,
nr 2 – oświadczenie dotyczące art. 22 ust. 1 pkt. 1 – 4 P.z.p.,
nr 3 - oświadczenie dotyczące art. 24 ust. 1 P.z.p,
nr 4 – wzór umowy,
nr 5 – Formularz cenowy
nr 6 - Formularz cenowy
nr 7 – Formularz cenowy
nr 8 – Formularz cenowy
nr 9 – Formularz cenowy
nr 10 – Formularz cenowy
nr 11 – Formularz cenowy
nr 12 – Formularz cenowy
nr 13 – Formularz cenowy
nr 14 – Formularz cenowy
zalacznik_nr_4_-_wzor_umowy.doc
zalacznik_nr_5_-_formularz_cenowy_i_-_artykuly_suche.doc
zalacznik_nr_6_-_formularz_cenowy_ii_-_warzywa_i_owoce.doc
zalacznik_nr_7_-_formularz_cenowy_iii_-_drob.doc
zalacznik_nr_8_-_formularz_cenowy_iv_-_mieso_i_wedliny.doc
zalacznik_nr_9_-_formularz_cenowy_v_-_nabial.doc
zalacznik_nr_10_-_formularz_cenowy_vi_-_pieczywo_i_wyroby_cukiernicze.doc
zalacznik_nr_11_-_formularz_cenowy_vii_-_jaja.doc
zalacznik_nr_12_-_formularz_cenowy_viii_-_ziemniaki.doc
zalacznik_nr_13_-_formularz_cenowy_ix_-_ryby_mrozone.doc
zalacznik_nr_14_-_formularz_cenowy_ix_-_mrozonki.doc
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Administrator
- Data udostępnienia w BIP: 1970-01-01
- Informacja zaktualizowana przez: Administrator
- Data ostatniej aktualizacji: 2012-03-08 17:43:45
- Liczba odsłon: 420
- Historia dokumentu: